čtvrtek 19. března 2015

Pleťové masky Freeman - speciál

Masky na obličej, zvláště pak ty čistící, to je něco pro mě. A z mého pohledu je, věřte či ne, zrovna v tomto směru americká značka Freeman přeborník. Různobarevné obaly obývající ne každou drogerii zná asi každá z vás. A masek má ve svém portfoliu více než dost, ač jste možná všechny druhy v obchodech ani neviděly. Ráda bych Vám dnes představila některé masky z řady Feeling beautiful.


Nejdříve začnu malou osvětou sortimentu. V řadě Feeling beautiful se vyrábí celkem 16 variant pleťových masek (dle oficiálních stránek značky Freeman). 12 z nich na následujícím obrázku lze koupit i v našich končinách. Další dvě jsou masky Diamond mineral rinse a Cinnamon & Moroccan Lava Clay, které jsem u nás nikdy nikde neviděla a předpokládám, že se do našich obchodů nedostaly. Pokud o nich však někdo víte, určitě mi dejte vědět v komentáři. Zbývající 2 varianty jsou novinky, které, jak doufám, dorazí co nejdříve i k nám.



U nás nedostupné masky Diamond mineral rinse a Cinnamon & Moroccan Lava Clay - stránky Freeman prezentují tyto dva druhy jen v malém pytlíčkovém balení, tzv. "travel size".

Novinky - Sweet tea & lemon peel-away mask je jílová maska s přídavkem čaje a citronu, která má za úkol čistit pleť do hloubky a likvidovat přebytečný maz a Sparkling pear pore cleasing mask má být dle popisu našlehané konzistence s extraktem z hrušky, jejímž úkolem je minimalizovat póry a pročistit mastnou pleť. Obě masky se mi moc líbí a moc ráda bych je v budoucnu vyzkoušela.



Dle funkčnosti či složení bych masky rozdělila do pomyslných pěti kategorií a to:

- jílové (minerály z Mrtvého moře; máta a citron; avokádo a oves; čokoláda a jahoda; acai)
- slupovací (okurka; granátové jablko)
- peelingová (uhlí a cukr)
- noční (meloun a heřmánek)
- hydratační (rozjasňující s obilím; enzymatická ananasová; goji)

A teď rovnou k samotné recenzi. Zkušenost mám s více než polovinou těchto masek a některé z nich si už dlouhou dobu drží čestné místo na mé koupelnové poličce.


Detoxikační maska čokoláda a jahoda

Začnu mým největším favoritem. Oficiální popis ve zkratce říká, že tonizuje pleť a stahuje rozšířené póry. Konzistence jílových masek Freeman je obecně velice příjemná a není tomu jinak ani tady. Nádherně voní po čokoládě až má člověk touhu ochutnat. Samotná aplikace je díky praktické tubě velice snadná a rychlá. Doba působení se odvíjí od nanesené vrstvy, na pleti má být tak dlouho, dokud celá nezaschne. Doporučuji se při rituálu příliš nesmát, neboť maska při pohybech obličeje praská a po kousíčkách opadává :) Při použití může jemně štípat či z ní mohou trochu slzet oči. Což zní docela hrozivě, ale neměla jsem tento problém pokaždé a pleť nebyla ani nijak podrážděná nebo červená. Její smývání není právě nejjednodušší, zvlášť pokud jste s ní nešetřily. Dost pomůže například mycí houbička (doporučuji Calypso).

Bohužel svou masku mám už dávno vypotřebovanou a nemohla jsem tedy pořídit svoje fotky

Výsledný efekt: Po použití je pleť matná a hladká, póry jsou opravdu menší, ač je to pouze dočasný efekt. Řekla bych, že póry nejen stahuje, ale i čistí. Po pravidelném používání je vidět rozdíl.

Maska je vhodná na mastnou/smíšenou pleť, popř. na T-zónu pleti normální. Myslím si, že nebude moc vhodná na citlivou pleť.


Antistresová maska s minerály z Mrtvého moře

Další z jílových masek šmoulí barvy má vyvažovat hydrataci pleti, zklidnit, čistit a uvolnit ucpané póry. Co se týče aplikace, doby působení i smývání, platí zde naprosto totéž co u výše zmíněné čokoládové masky.


Výsledný efekt: Maska pleť zmatní a při pravidelném použití vyčistí. Nicméně v porovnání v čokoládovou variantou nevidím to očividné stažení pórů. Pleť je hladká. Nic okolo hydratace jsem nezaznamenala.

Výrobce uvidí, že je vhodná pro všechny typy pleti, s čímž ale nemohu souhlasit. Myslím si, že obecně jílové masky nejsou vhodné na suchou pleť, a to z důvodu, že mají za úkol odstraňovat přebytečný maz z pokožky. A dle logického úsudku suchá pleť nadbytečný maz evidentně nemá. Doporučuji tedy na mastnou, smíšenou a normální pleť.





Obal se ve spoji po čase používání rozlepil, takže zbytek masky uvnitř bohužel vysychá.



Maska s mátou a citronem

Tato maska je určená především pro pleť náchylnou k akné a pro mastnou pleť. Jejím úkolem je redukce mazu a stažení pórů.  U aplikace, doby působení a smývání pletí opět totéž, co u předešlých dvou variant.


Výsledný efekt: U této masky je, řekla bych, nejzřetelnější zmatnění pleti, a to s nejdéle trvajícím efektem. Póry se zdají být menší. Nicméně nepozoruji výraznější čistící účinky. 

Masku doporučuji pro mastnou a smíšenou pleť. Určitě nevhodná pro suchý typ pleti, normální pleť by možná mohla začít po čase vysušovat.






Maska s avokádem a ovsem

Tato maska byla vůbec mou první od značky Freeman. Jedná se také o čistící masku s posláním udělat pleť matnější, čistější a bezpórovitější. Když mezi sebou porovnám avokádovou, mořskou a čokoládovou masku, rozdíly v rámci účinnosti jsou minimální a dají se vzájemně nahradit. Aplikace, doba působení a smývání masky z pleti opět totožné.

Tuto masku mám taktéž dávno spotřebovanou

Výsledný efekt: Po použití je pleť hladší, vypadá čistší a je zmatněná. Po pravidelném používání se lze také dočkat lepšího stavu pleti.

Výrobce uvádí, že je maska vhodná pro normální až smíšenou pleť, já bych dodala i pleť mastnou.


Okurková slupovací maska

Na rovinu říkám, že nejsem velkým zastáncem slupovacích masek a nikdy mě žádná výrazně neoslovila, natož aby mě přiměla koupit si ji znovu. Tato maska má z pleti odstranit nečistoty, známky únavy a zanechat ji sametově jemnou. Konzistence je tekutější a lepivá. Na pleť se musí nanášet poměrně rychle a není vhodné jí příliš dlouho rozpatlávat po obličeji sem a tam, neboť po chvíli začíná tvořit cucky. Doba působení je závislá na nanesené vrstvě, z obličeje sloupne až po úplném zaschnutí. Sloupávat jde velice dobře, netrhá jemné obličejové chloupky a jde sloupnout téměř v jednom kusu.


Výsledný efekt: Pleť je jemnější, povrchové nečistoty jsou z pleti jistě pryč, nicméně žádné výraznější účinky neshledávám. Hlouběji pleť nevyčistí určitě a jestli odstraňuje známky únavy, to vám bohužel nepovím. Ale jak jsem řekla, tento pocit je čistě subjektivní. Efekt, který by stál za řeč, jsem nezažila u žádné slupovací masky.

Maska je vhodná pro normální až smíšenou pleť, určitě neuškodí pleti mastné a myslím, že by neublížila ani pleti suché.






Maska s uhlím a černým cukrem

Tuto masku jsem zkoušela jen za pomocí malého pytlíčkového balení. Obsahuje v sobe krystalky cukru, které pleť obrousí stejně jako peeling. Uhlí má absorbovat mastnotu a nečistoty. Aplikace je taková zvláštní. Mám pocit, že nejde nanést na obličej v nějaké adekvátní vrstvě. Spíš mi přijde, že používám obyčejný peeling, který následně nechávám působit. Masku bych popsala spíše jako takový vytuněnější scrub. Smývání je, také díky cukru, velice snadné.


Výsledný efekt: Jako peeling je výrobek fajn, možná pro někoho budou brusné částečky cukru příliš velké. Mně osobně vyhovují. Pleť je po použití jemná, ale to snad s každým peelingem :) Další účinky, co by stály za zmínku, nepozoruji.

Doporučuji všem typům pleti, kterým vyhovuje hrubší peeling.


Noční maska s kantalupským melounem a heřmánkem

Poslední maskou, kterou jsem vyzkoušela a vlastně i poslední, kterou jsem si koupila, je tato noční maska s kantalupským melounem a heřmánkem. Opět jsem si pořídila pouze malé zkušební balení. Úkolem masky je vyživit pleť přes noc. Konzistence je příjemná, krémová, ale ne mastná. Vzhledem k tomu, že se jedná o masku na noc a tedy po jejím nanesení má jít člověk lehnout do postele a spát, není možné nanést silnější vrstvu, protože by celá maska vyživila leda tak váš polštář. Namazala jsem se s ní tedy důkladně, ale jako s krémem, bez žádných viditelných bílých stop na obličeji. I přes to, že se jedná o malé 15 ml balení, vystačí na několik použití. Ráno se má pleť umýt, ale to je snad samozřejmost i bez masky.


Výsledný efekt: Ráno je pleť opravdu vyživenější a hydratovaná. Umí si poradit i se suššími místečky na pleti. Řekla bych, že je to taková fajn obměna obvyklého krému.

Maska dle mého názoru neuškodí žádnému typu pleti, primárně je však určena na suchou či dehydratovanou pleť. 





Všechny uvedené masky lze koupit ve dvojím provedení, a to buď jako plné balení v tubě s obsahem 150 ml nebo jako cestovní či zkušební 15 ml pytlíček. Cena za pytlíček je okolo 39,- Kč, plné balení seženete za 129 - 149,- Kč, ovšem často bývají ve slevě za 99,- Kč (i méně) např. v drogerii Rossmann.


Obecně můžu říct, že masky Freeman jsou kvalitní a funkční záležitostí a v poměru cena/výkon/množství se jim jen tak něco nevyrovná.

A co vy? Používáte masky Freeman? Doporučily byste mi nějakou z dalších variant? 

10 komentářů:

  1. Masky nepoužívám vůbec. Jednou jsem si koupila slupovací a vůbec nešla sloupnout. Tak jsem ji pracně sundávala kousek po kousíčku a nakonec jsem ji musela smýt. Velmi pěkný článek. :-)

    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Tak to můžu garantovat, že s Freeman maskama se žádný katastrofy nedějí ;)

      Vymazat
  2. No teda, koukám, že si budu muset pořídit ještě dvě další :-o Tu čokoládu s jahodou a tu s minerály z mrtvého moře musím vyzkoušet! Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) taky mám v merku pár dalších, nejde jim odolat :D

      Vymazat
  3. Skvělý článek o maskách Freeman. Již jsem vyzkoušela tu čokolodávo-jahůdkovou a pleť je po ní taková jemná a vyhlazená. V zásobě mám vzorky Avokádové a z Mrtvého moře, tak jsem ně zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avokádová je asi o chlup lepší než ta s minerály :)

      Vymazat
  4. Já mám tu s minerály z Mrtvého moře a jsem docela spokojená :). Až jí dodělám, zkusím nějakou další. Moc hezky sepsaný článek.

    OdpovědětVymazat
  5. Masky Freeman miluju, zkoušela jsem skoro všechny dostupné v ČR a nejradši mám mořskou a ananas.

    OdpovědětVymazat
  6. Značku Freeman jsem si oblíbila, protože ty jejich masky jsou tak lákavé a voňavé. Zatím jsem zkoušela nějakou fialovou a tu okurkovou a jsem spokojená. Ještě doma mám tu šmoulí modrou. :-D Zatím si je kupuju jen v malém provedení a chci vyzkoušet všechny, a pak si třeba koupit větší balení.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)