středa 1. dubna 2015

Kde se v Brně dobře najíst?

Dneska vypustím šminky a patlátka a ukážu vám něco docela jiného. Je pravděpodobné, že většina z těch, kteří se k tomuto článku dostanou, budou z jiné části republiky, nicméně pokud budete mít do Brna cestu, s příchozím jarem je šance na výlet vysoká, možná se vám bude následující post hodit.

Sama nevím, kde se dobře najíst, pokud jsem v jiném městě než doma a nemám přímo něco vytipovaného nebo doporučeného. Proto jsem pro vás vybrala pár tipů, kam v Brně určitě zajít na jídlo a nelitovat. Ačkoliv se nejedná o klasické, běžné restaurace, věřím, že si každý najde to svoje :)



1. První zastávkou je Bar, který neexistuje. Tento stylový bar najdete v samém centru města na rohu ulice Dvořákova. Je paradoxem zmiňovat jídlo a doporučovat bar. Ale nenechte se zmýlit. Příjemný a neotřelý interiér láká k posezení a jste-li milovníkem hamburgerů, tady jste na té nejlepší adrese. Vyzkoušela jsem v Brně už poměrně dost burgerů (patřím totiž mezi ty milovníky) a tento podnik je zvládá bezkonkurenčně nejlépe. Nabídka sice není široká, najdete zde cheeseburger (130,-), burger premium (180,-), speciální burger dle aktuální nabídky (cca 190,-) a malé slidery (49,-/ks), ale zato dostačující. Ke každému burgeru máte možnost volby přílohy, a to buď zeleninový salát (hlávkový salát, rajčata apod., zkrátka klasika, kterou sama vyzkoušenou nemám) nebo hranolky. O hranolkách bych ráda řekla, že nic luxusnějšího jsem nejedla (kam se hrabe Mekáč, pff). Jsou tenké, dochucené a i když vychladnou, stále neuvěřitelně křupou.

Za zmínku jistě stojí i nealkoholické nápoje. Tím myslím domácí limonády - sama jsem měla malinovo-mandlovou a lepší jsem nikde neměla. Limonádu servírují v kulaté sklenici na dlouhé stopce jako víno s krátkým brčkem. Míchaný drink, který jsem zde chutnala (ale nebyl z nápojového lístku, prostě jsme si nechali něco dobrého namíchat), patřil taky k tomu nejlepšímu, co jsem kdy pila.

Bar, který neexistuje se otevírá každý den od 17 hodin a bez rezervace je jen malá šance, že najdete volné místo, proto doporučuji rezervovat.


Omlouvám se za absenci alespoň jedné vlastní fotografie, ale nápad na tento článek jsem dostala až nedávno a jelikož si jídlo pravidelně nefotím, fotky bohužel nejsou :(

| Adresa: Dvořákova 1 | časová náročnost: 1,5 hodiny | FB stránky | web |


2. Bistro Soul je bistro v pravém slova smyslu. Najdete jej v centru města v budově České televize a není označeno žádným vývěsním štítem či poutačem. Pokud se budete ovšem dobře dívat, veliká zeleně rámovaná okna vás nalákají dovnitř třeba na rozmanitou nabídku domácích dezertů. Aktuální nabídku malých i velkých jídel si můžete přečíst na velké školní tabuli, což je jen jedním z originálních prvků celého interiéru. 

Kromě zajímavé denní nabídky si tu můžete dát například fish&chips, které jen tak někde nenajdete, anglickou snídani po celý den, různé sendviče či bagely nebo jeden ze zmíněných dezertů. Sama doporučím dorty brownies nebo čokoládový fondant (nic čokoládovějšího jste pravděpodobně nejedli). Jediné, co mě příliš nenadchlo jsou domácí limonády, což je dle mého jen obyčejná soda s kouskem bylinky.

Bistro se stalo za poměrně krátkou dobu velice oblíbeným a proto i tady není rezervace od věci. Večer co večer je bistro plné. A upozorním, že v neděli bývá zavřeno.



| Adresa: Jezuitská 10 | časová náročnost: 1 hodina | FB stránka |


3. Třetím tipem je restaurace, kterou navštivte v případě, že máte na daný měsíc vyšší rozpočet. Luxusní restaurace Koishi je výhercem Grand restaurant 2013 a já musím říct, že pokud jste sushi-milové jako já, tento podnik musíte alespoň jednou za život navštívit. Po vstupu do moderně-elegantní restaurace vám obsluha vezme svršky a usadí vás ke stolu. Pozorná obsluha je naprosto špičková a profesionálně zodpoví naprosto každý váš dotaz ohledně jídla.

V jídelním lístku najdete, až na nějakou malou výjimku, pokrmy z ryb, mořské plody, sushi, výběr ze tří dezertů a domácí zmrzlinu/sorbet. Osobně jsem zde ochutnala polévku, sushi a dezert. Dno talíře na rybí polévku je aranžované kostičkami tuňáka, růžovým zázvorem, koriandrem a kaviárem (a možná ještě něčím, ale bez mučení přiznám, že už si každou složku nepamatuju) a samotnou polévkou jej zaleje až obsluha. Nádhera. Samotnou chuť popisovat nebudu, neb je nepopsatelná! Sushi je kapitola sama pro sebe a můžu zaručit, že čerstvější a lahodnější rybky s rýží jste ještě nejedli. Před jídlem vám podnik ještě naservíruje pozornost, malou chuťovku.

Otevírací doba je každý den od jedenácti do jedenácti, ovšem sushi od japonského sushi mastera si můžete nechat připravit pouze v určité dny a hodiny, přesné info zde.


| Adresa: Údolní 11 | časová náročnost: 1 - 2 hodiny | FB stránka | web |


4. U sushi ještě nějakou chvíli zůstanu. Je to moje nejoblíbenější jídlo, a tak vás o svoje dojmy obohatím. Ať chcete nebo ne :D. Kung Fu Sushi je prakticky asijské rychlé občerstvení (takže vhodné například pokud máte málo času, nebo vám zbývá nějaká ta chvilka do odjezdu vlaku), ovšem sushi tu mají vynikající s takovou rozmanitostí výběru, s jakou jsem se ještě nikde nesetkala (pravda je, že jsem sushi nikde jinde než v Brně a Praze sushi neměla :D). Vybírat můžete z klasických maki, okolo dvaceti druhů uramaki ("kalifornií"), patnácti variant nigiri, různých již sestavených meníček a mají tu i temaki. Sushi je pokaždé očividně čerstvé a výborné. Kompletní nabídku sushi si můžete prohlédnout na facebookových stránkách.

Ke každému jídlu dostanete koláčky štěstí (pokud ne, můžete si o ně říct), já při větší objednávce dostala i krásné čínské hůlky v obalu, které jsem si mohla odnést domů. Je zde moc milá obsluha. Kung Fu Sushi najdete ve 4. paře OC Letmo přímo na hlavním nádraží.




| Adresa: Nádražní 2a | časová náročnost: cca půl hodiny | FB stránka |


5. Když jsem říkala, že u sushi ještě nějakou chvíli zůstaneme, tak u něj zůstaneme. A rovnou tu mám tip pro megalomany jako jsem já. Wang je restaurace otevřená teprve ani ne 3 měsíce a svou laťku nastavila opravdu hodně vysoko. Najdete tu skvělé running sushi s dvoupatrovým pásem, na kterém najdete kromě různých druhů sushi (zažila jsem tu i temaki) klasicky i ostatní asijské speciality. Obsluha je tu super a milá (i když to bych připsala spíše zdejším Asiatům, české servírky mě spíše pokaždé obtěžují neustálými dotazy, zda je všechno v pořádku s frekvencí 2 dotazy/10 minut, nehledě na jediného číšníka, který je až vlezlý a nemá problém se vám vmísit do hovoru) a často se ptá, jestli nám na páse něco nechybí, popř. co bychom si ještě přáli. Po té vaše přání přinesou přímo ke stolu, aby vám ho na páse nikdo nevyjedl :) (a je to v ceně, žádné peníze navíc).

Ačkoliv je restaurace nová, má už své zástupy příznivců a není překvapením, že mají v určité dny/hodiny plno. Stůl se dá ovšem bez problému rezervovat.

Otevřeno je od 11 do 23 hodin a cena running sushi se odvíjí od času - tj. v době oběda 11:00-15:00 hodin se najíte za 308,- Kč, od 15:00 hodin potom za 388,- Kč.

Ráda bych při této příležitosti zmínila druhé running sushi v Brně (víc jich tu zatím, co já vím, není), a to v restauraci Bento na ulici Josefská, a to v negativním slova smyslu. Chci říct - dříve jsem toto místo pravidelně navštěvovala, ale bohužel kvalita klesla na mizernou úroveň, výběr je žalostný a pokud jde člověk na running sushi, očekává zejména sushi, ne samé bramborové mřížky, nudle, popř. sushi v podobě kopce rýže s mikroskopickým kouskem ryby.

  zdroj


Před jídlem dostanete horké mokré ručníky na utření rukou.


Nádobky na dochucovadla k sushi jsou všechnv jednom stylu, to se mi líbí!


| Adresa: Jánská 9 | časová náročnost: závislá na kapacitě vašeho žaludku, cca 1,5 - 2 hodiny | FB stránka | web |


6. Obchůdek Candy Store není sice tipem, kde se dobře najíst (no i když jak pro koho), nicméně do kategorie jídla spadá. Sežene zde americké a britské sladkosti či slanosti, které jinak nejsou v Česku dostupné. Prodejna je sice malá, ale najdete zde různé příchutě čokolád Cadbury, cukrovinky od Willyho Wonky, typické americké snídaňové cereálie, sirupy a omáčky, sýr ve spreji nebo třeba americké limonády v různých příchutích. Ceny jsou docela vysoké, ale jednou za čas, proč si nedopřát :)

Candy Store má pobočky i dvě v Praze (v budoucnu i Plzeň) a e-shop, nicméně vždycky je lepší si věci osobně omrknout. :)




| Adresa: Bayerova 8 | časová náročnost: 20 minut | FB stránka | web |


A to je pro dnešek vše. Ráda bych ještě podotkla, že za určitou dobu, která uplyne od zveřejnění tohoto článku, může dojít k různým změnám všech podniků (ceny, adresy, sortiment atd.). Sbíhají se vám sliny? :D

4 komentáře:

  1. Velmi pěkné tipy. Až budu mít cestu do Brna, tak vím, kam si zajdu. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Skvěle zpracovaný článek :) Rubrika "Nekosmeticky" se mi bude líbit. Některá místa určitě vyzkouším, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  3. nějak jsem nepochopila, proč mi tento článek naskočil po zadání hesla kde se dobře najíst v Brně

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)